Woensdagavond kerstavond - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu Woensdagavond kerstavond - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu

Woensdagavond kerstavond

Door: Janenada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ada

24 December 2008 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve allemaal,

Allereerst dank voor al jullie lieve en leuke reacties.
Wil, wat leuk dat je ons zo volgt en dat nog wel met de loep!!

Maandag zijn we 4 uur met de tuk-tuk op pad geweest voor 4 euro en zijn bij het Koninklijk Paleis geweest en de Sleeping Boedha, was prachtig, heel veel goud en pracht en praal.
Gisteren zijn we naar de floating market geweest, 100km van Bangkok, eerst met de mini-bus en toen met de longtailboat. Ongeveer een half uur varen.
Vanaf het water is het wel mooi te zien hoe de mensen daar wonen, geen luxe hoor en ook hier veel armoede!
Was een hele leuke drijvende markt met van alles en nog wat te koop.
Het was een georganiseerde trip en wat we niet wisten dat we ook een bezoek gingen brengen aan een hout snijwerkplaats.Wat overigens wel heel leuk was, maar wat minder leuk was, was een bezoek aan een centrum voor edelstenen, zilver en goed.
Daar wilden we niet naar toe want we houden niet van dingen die verplicht zijn!!
Tenslotte heeft de reisleidster voor ons een ander busje geregeld en werden we teruggebracht naar ons hotel. Dit doen we dan ook niet meer, een goede les!!
Vandaag naar een super groot winkelcentrum geweest met de skytrain, en de train geeft een mooi uitzicht over Bangkok.
Morgen Kerstmis, we kunnen ons er niets bij voorstellen zo bij deze hitte.
We wensen jullie vanuit deze plek allemaal hele goed en fijne kerstdagen toe, en voor de winterwandelaars een hele fijne wandeling, vergeet niet de muts, de sjaal en de handschoenen, wij lopen hier vanzelf wel genoeg.
En Sia en Ed, dat moet gaan lukken met de tv, gewoon de stekker erin en op aan drukken en de batterijen in de afstandbediening doen, succes ermee!!!!

Lieve groeten van Ada en Jan

• 24 December 2008 - 14:08

Nanny En Paul:

Hele fijne kerstdagen, moet toch heel apart zijn in zo'n warm land. Wij gaan lekker schaatsen, puh.....

Veel liefs van ons allemaal, 9 stuks.

• 24 December 2008 - 16:04

Ali Schokker:

Lieve Ada en Jan,

Bedankt voor jullie felicitaties wat Zoë betreft. Het is een schatje, we komen er net weer vandaan. Ook wij wensen jullie hele fijne kerstdagen , al zal dat wel anders zijn in de hitte. Bij ons gaat het middelmatig tot hard vriezen, dus de borstrok maar aan. Veel plezier nog!!! En liefs van ons, opa Roel en oma Ali.

• 24 December 2008 - 16:12

Paul En Tineke:

een hele hete kerst toegewenst en veel lol groetjes

• 24 December 2008 - 18:12

Annette-Hans + Kids:

lieve Ada en Jan,
    vanuit onze luie stoel, uitpuffend van het voorbereiden voor het kerstdiner en met een heerlijk kerstavondje in het vooruitzicht, wensen wij jullie heeeeeele gezellige kerstdagen in het warme Bangkok, veel plezier met jullie kerstboom, kijk erna en denk aan ons en vooral blijven genieten!!!! :)
    Het zal straks in Nederland wel afkicken worden van die 4,5 en 6 eurobedragen, 't gaat hier nog gewoon met 20, 50 en 100en euro's tegelijk ;(
    Dikke knuffels van ons allemaal -:)

• 24 December 2008 - 21:30

Minke:

Wat beleven jullie veel, leuk om te lezen.
    Wij wensen jullie onvergetelijke kerstdagen in die byzondere omgeving.
    Veel liefs van Roel en Minke.

• 25 December 2008 - 13:19

Lies En Odet:

He lieve luitjes,

leuk om zo iedere x te lezen welke leuke dingen jullie allemaal meemaken..Wel kloten van jullie camera maar idd nog tijdje te gaan.
    Wij wensen jullie vanaf hier een heel gezonde, liefdevolle, gezellige, warme kerst!
    En hier vanuit het zonnetje (8ter het raam weliswaar!) een lieve groet van ons...en van de kindjes

Izea, Sjir, Lies en Odet

• 25 December 2008 - 13:59

Eva En Harry:

Lieve Aadje en Janneman.Dank voor jullie goede wensen. We zijn een beetje aan de late kant maar kerst is hier nog maar een halve dag oud, dus wij wensen jullie ook alsnog mooie kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar.Jullie raken al aardig gewend aan de reistijden merken we en vergeet niet, dat wanneer de mensen daar in net zo'n opgejaagd jachtig tempo zouden leven , als wij hier, er bij die temperatuur heel wat doden zouden vallen.Dus piano an....!En niet naar 't centrum voor edelstenen,zilver en goud geweest....,groot gelijk; dat kun je hiet bij de juweliers ook zien. Uiteindelijk is 't grotendeels voor de verwende westerling en de superrijke Arabische sjeiks.Nou nog even 't laatste wandelnieuws. Er doen 40 mensen mee...'t Weer wordt goed maar erg koud. Ze praten hier al over een eventuele Elfstedentocht.....Maar ze hebben er allemaal veel zin in.Er zijn er ook heel wat op vacantie maar we hebben er ook zo'n tien nieuwe mensen bij. Leuk hè? Genoeg nu. Lieverds geniet volop.We wachten met spanning af, naar jullie verdere belevenissen en jullie misschien wel naar ons wandelavontuur....?Lieve groet, Harry en Eva.

• 27 December 2008 - 10:10

Karin:

Hey jullie daar in het verre warme land!

Wat een prachtige site is dit toch. Mooi om jullie verhalen te lezen en te volgen. Wat een reis he? zoveel meemaken en prachtige dingen zien.
    Hier is de kerst weer voorbij. Het heeft behoorlijk gevroren en het is koud!!!!!!
    Wel schijnt ook de zon dus dat maakt het vriendelijker.
    Dikke kussen van mij en nog een goede reis verder. xx Karin

• 28 December 2008 - 12:24

Annette:

deze gedachte wilde ik nog even met jullie delen, "Er bestaat een enorm verschil tussen de kerstboodschap en de kerstboodschappen".
    Fijne kerst!