Eindelijk weer internet! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu Eindelijk weer internet! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer internet!

Door: Janenada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ada

07 Januari 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo lieve allemaal,

Even geen bericht achtergelaten want we waren in de weer met het reizen, en ook konden we geen internet vinden.
Zaterdag zijn we van Chiang Mai naar Cambodja gevlogen, PP is een hele drukke chaotische stad met een wirwar aan verkeer, je weet niet wat je ziet.
Heel veel armoede gezien en de mensen leven hier echt op straat, echt schrijnend om te zien.
Rijk en arm leven hier door elkaar.
Als je ziet dat mensen achter plastic kleden leven met kleine kinderen, dan krijg je wel een brok in je keel hoor!
We zijn in PP naar de Killing Fields en het Tuol Sleng museum geweest, zo vreselijk en zo gruwelijk wat daar gebeurd is en dat nog maar 30 jaar geleden! De details gaan we jullie besparen, te erg en te schokkend, dat moet je eerst zien want dat kun je niet onder woorden brengen wat het PolPot regiem hier heeft aangericht. We zijn er een dag kapot van geweest, maar nu is het weer goed.
De volgende dag met de tuktuk naar het koninklijk paleis geweest en de zilveren pagode, prachtig om te zien!
Daarna de koffers opgehaald, want we vlogen om 18.30 uur naar Siem Reap.
Een mooi hotel hier en zoveel anders dan in PP want ja daar hadden we tralies voor de ramen en uitzicht op de vuilnisbelt, maar de mensen waren wel aardig dus....
Nu zijn we in Siem Reap en het is hier heel gezellig.
Gisteren 6 jan met de tuktuk naar de stad Ankor geweest en hier Ankor Wat, Ankor Tom en heel veel andere Watjes gezien, super daar en heel veel foto's gemaakt.
Was wel heel vermoeiend maar als je hier bent mag je dit niet missen! 7 januari hebben we uitgerust want morgen vliegen we naar Bangkok naar Hua Hin en gaan daar 5 dagen aan het strand liggen om alles een beetje te verwerken.
Jullie zien het het gaat met ons nog steeds goed, misschien blijven we hier wel want voor ons is het te koud in Nederland, want hier is het 43gr. heet dus.
Helaas nog geen 11 stedentocht voor jullie hebben we begrepen, maar haal de ijzers toch maar uit het vet.
Lieve groeten en ja Sia en Ed de avond met de dop pinda's duurt geen avond maar een week!! De datum volgt wel weer.
Dikke kus voor iedereen van ons beiden. Aad en Jan

• 07 Januari 2009 - 11:49

Carolien:

Jaa en land 5 is aangevinkt op de kaart:) Nog een klein weekje dan zijn jullie weer hier, maar zoals ik al 5 weken blijf zeggen geniet geniet geniet en ohja geniet:)

Ben benieuwd naar de vele foto's. Jan krijg ik ze weer drievoudig te zien:P

Liefs carolien

• 07 Januari 2009 - 11:50

Bas En Inge:

Ha!

Leuk weer even wat van jullie te lezen.

Geniet maar lekker van de laatste dagen op het strand in Hua Hin.

Dikke kus van ons en tot volgende week.

• 07 Januari 2009 - 13:13

Lies En Odet:

hoihoi,
    jullie boffen maar met die vele graden boven 0!!
    Alhoewel de sneeuw hier ook wel gezellig is..lekker haardje aan en zo! Maar wat een naar idee om mensen zo arm te zien..kan je beter een x scheiden en financieel shit zitten haha..daar is nog wel weer uit te komen! De kindjes hier hebben altijd een warm nest om op terug te vallen en zich veilig te voelen. Wat luxe hebben we het dan toch!
    Wij gaan 2 tot 6 februari paar daagjes center parcs doen en das ook relaxed!!Nog even en dan zijn jullie er ook alweer..time flies! benieuwd naar alle verhalen.
    Tot gauw!
    Liefs van ons

• 07 Januari 2009 - 18:06

Ali Schokker:

Lieve Ada en Jan,

43 gr. niet normaal zeg !!! Morgen vindt het Ned.kampioenschap op natuurijs plaats op de Oostvaardersplassen. Ja al die indrukken sla ze maar goed op, die kan niemand je meer afnemen. Geniet nog even van jullie strandvakantie. Veel liefs uit een koud Europa.

• 07 Januari 2009 - 20:09

Lieve Ada En Jan:

Jeetje, wat een indrukken allemaal hè. Bastiaan en Inge hadden jullie er al op voorbereid.
    Geniet maar heerlijk van zon en strand, want nu duurt het toch echt niet lang meer dat jullie met de warme sloffen bij de verwarming zitten!
    Enne, wij komen ook graag dia's kijken en doppinda's eten!
    Liefs van ons allebei, Minke.