Al bijna klaar om de kerstman te ontvangen? - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu Al bijna klaar om de kerstman te ontvangen? - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu

Al bijna klaar om de kerstman te ontvangen?

Door: Janenada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ada

16 December 2008 | Thailand, Krabi

Hallo allemaal,

Even geen berichten achtergelaten ondat we veel gereisd en gezien hebben.

Cameron Highlands.

Was heel erg mooi. een dag met de taxi rondgereden, de watervallen gezien, de Orang asli stam bezocht, en de hoogste berg betreden van de C H. Ook naar de theeplantages geweest, maar wat moeten die mensen hard werken, voor bijna niets!
Op vrijdag 12 december naar de Taman Negara gegaan, wat een rit, we hebben 12 uur gereisd, ja ja het is hard werken hier, haha!
Eerst met de mini-bus naar Gua Musang, daarna met de jungle trein naar Kuala Lipis. Niet te geloven die trein, vies, stinken en teveel mensen. Mensen zaten en lagen in de gangpaden, zelfs lagen de mensen in de bagagewagen. Moet je je voorstellen, al die zweterige mensen. Ze koken nog net niet de zo gewilde noedels in de trein, naar voor de rest doen ze alles . Maar als je dan ziet dat er moeders met 4 kleine kinderen zo'n hele dag in de trein doorbrengen, dan is het voor ons eigenlijk niks.
Maar dwars door de jungle rijden, met de trein is natuurlijk geweldig! Hadden na veel gedoe een plaats in de restauratiewagen, alleen de tafeltjes hadden nog nooit een schoonmaakdoekje gezien. Maar goed, in Kuala Lipis moesten we 2 uur wachten op de express trein,dachten we althans, maar het bleek dezelfde trein te zin alleen op een ander spoor! Met de koffers over de rails naar de andere kant gelopen en hup met de trein naar Jerantut, warm, warm, warm. Dachten dat het nog een klein eindje was in Jerantut, nee nee weer bijna 2 uur in de bus naar Kuala Tahan gezeten, maar toen werd het helemaal spannend.
We moesten eerst 6x 18 treden naar beneden om bij de boot te komen, die ons naar de overkant moest varen. Hier was de ingang van ons hotel. Weer 6x 18 treden naar boven toe met de koffers, arme Jan!! Maar het huisje was prachtig, midden in de jungle met apen rondom het huisje en wilde zwijnen, nee tijgers hebben we niet gezien. Bij ons rijden we af en toe een kat dood, hier soms een aap! De volgende dag een jungletocht gemaakt, en over 6 hangbruggen gelopen, de Canopy walk.Hoog en best wel eng maar een prachtig uitzicht hadden we wel. Het was best nog even puzzelen hoe we van de jungle in KL kwamen.Maar daarover de volgende keer meer! Het gaat ons prima hier, zijn nu in Krabi Thailand om uit te rusten, heerlijk bruinen.
Lieve groeten van ons tweetal.

ps. Het is hier bloedje, bloedje heet!!!

• 16 December 2008 - 15:36

Carolien:

Toppers!

Kerstman is onderweg, tenminste dat hoop ik maar;)
    Helaas geen kerstkadootjes voor mij dit jaar aangezien mijn hele familie mij in de steek heeft gelaten boehoe;)
    Neej ik vermaak me prima hier, en die kadoos troggel ik jullie later wel af:)
    Dus u bent gewaarschuwd niet met lege handen terug komen.

Liefs van jullie eenzame, zielige en bij een stelletje imbeciele lectoraat jongens hangende dochter:)

xx

• 16 December 2008 - 16:27

Ali Schokker:

Hallo lieve jullie ,
    Ik hoor het wel de camera
    al bijna vergeten, gelukkig maar, want blijf vooral genieten!En probeer alles in jullie mind vast te leggen, dan heb je er zolang plezier van. Wij hebben gisteren een dagje Floris gedaan en vandaag Martine. Ben met haar naar de verloskundige geweest. Nou het wordt een stevige
    baby voor zo'n klein vrouwtje.Harttonen waren
    goed te horen.Wij eten nog even boerenkool met rookworst en speklappen bij hen en dan gaan we huiswaarts. Morgen om half 11 in Markelo zijn voor een kerstdiner met oud Shellmedewerkers.
    Groetjes van Martine ( gestrekt op de bank ), Roel ( die hier weer van alles geklust heeft ), en van mij ( Ali ) natuurlijk. GENIETEN HE !

• 16 December 2008 - 16:49

Annette:

Wow, wat een mooie verhalen, 't is net of we er een beetje bij zijn zo. Het enige dat een beetje moeilijk voor te stellen is, is de temperatuur. 't Is hier rond het vriespunt en vandaag nog mistig ook, echt die donkere dagen voor Kerst, dus jullie brengen met jullie mooie verhalen een beetje zon in ons huis. Geweldig. Geniet lekker verder in die warmte, ik zet de verwarming nog wel een graadje hoger en blijf aan jullie denken. Veel liefs van ons allemaal! XXXX

• 16 December 2008 - 16:51

Annette:

oh ja, als die eenzame, zielige dochter van jullie een sterke kop koffie nodig heeft, dan weet ze vast het juiste adres wel, toch?! ;) Maar volgens mij doet ze zich zieliger voor en denkt ze daardoor meer kadootjes te krijgen en Jan maar sjouwen met die koffers.........:)

• 17 December 2008 - 10:08

Karina:

Loop te snotteren en grieperig te zijn en jullie stikken van de hitte. Prachtige verhalen leuk en fijn om te lezen. Het is zoals Annette al schrijft, net of we er bij zijn.
    Liefs xx K

• 17 December 2008 - 10:35

Martine:

Lieve Jan & Ada,

wat heerlijk om door jullie verhalen mee te kunnnen leven met wat jullie allemaal meemaken!
    ongelooflijk hoeveel indrukken je opdoet hè?!
    tijdens onze eerste verre reis schreef een vriendin ons: Soak it up and never let go!!
    dat wil ik jullie ook graag mee geven!
    genietze van alles en we blijven jullie graag volgen!

liefs & een hele dikke kus
    Martine

• 17 December 2008 - 14:00

Carolien:

Hihi, ja klopt hoor Annette!
    k ben niet zielig en je huisje weet ik zeker te vinden. Ben alleen errug drukjes met alles maar dat is juist wel lekker. Maar ach beetje overdrijven mag toch wel als ik zo de kans op meer cadeautjes vergroot:)

En schatten ik kan me een beetje voorstellen hoe Jan er heeft bijgelopen met de koffers, Nu maar blij zijn dat jullie de föhn hebben thuis gelaten( onder dwang ) mis je hem al:P hihi

kus kus

• 17 December 2008 - 14:09

Minke:

Hallo verre buurtjes,

Bedankt voor jullie zeer orginele kerstkaart!
    Jullie weersomstandigheden zijn nu wel even anders, maar in de steden schallen de liedjes over een white christmas evenzo goed hè.
    Nu zijn jullie even aan't bijkomen van al die avonturen, wij genieten mee! Liefs, Roel en Minke.