Zoveel te delen met jullie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu Zoveel te delen met jullie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu

Zoveel te delen met jullie!

Door: Janenada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ada

10 December 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

9 december.

Hallo allemaal,

Er gebeurd zoveel hier dat we dat graag met jullie willen delen.

Vandaag naar C H gegaan met de bus, maar wil eerst nog iets vertellen van ons avontuur van gisteren.
Nou ja, geen leuk avontuur overigens.
Maar eerst iets leuks. Omdat we een behoorlijke pittige week gehad hebben vonden we het dat het tijd werd voor een dagje relaxen.Zeker op onze leeftijd, haha.Je ziet hier natuurlijk ook veel reizigers van onze leeftijd maar die zijn met een reisgezelschap. Maar regelen de zaakjes zelf, en dat gaat nog steeds goed. Het is ook wel stoer om zo op pad te zijn. De koffer achter je aan te slepen en de rugzak op, super leuk!!! Maar goed we hebben ons voor relaxing lekker laten verwennen in een spa-resort in het hotel. Scrubben en een oliemassage, die kleine donders kunnen er wat van, die zijn volgens ons met die gave geboren. En allemaal knikken en buigen en zo ontzettend aardig, als ze in Nederland zo zouden zijn, creeerden we een ander Nederland, zeker weten.
Nu het minder leuke. We wilden naar de KL tower met de mono-rail. We dachten dat is vast leuk. Het was nl. een dag met veel regen dus waren er veel mensen in de trein. We hoefden maar een klein stukje, 7 a 8 min. en toen is oh,oh, oh, onze camera gejat!!!! We ontdekten het toen we uitstapten. De tas van Jan stond een klein stukje open, en toen zagen we het. Eerst dachten we nog ligt vast op de hotelkamer, dus wij terug, alles op de kop gezet op de kamer, maar helaas geen camera.
Nou, dan ben je beiden razend, verdrietig en vol ongeloof. Maar je kunt niks doen, dat is het frusterende ervan. Toen heb ik wel even wat traantjes gelaten hoor! (en Anja, ik moest toen zo aan je denken)
Het was zo vreselijk balen, mede omdat Jan altijd zo goed op zijn spullen past, maar ja het was zo gebeurd en totaal niks gemerkt.
Even met Nederland gebeld om je verdriet en frustratie kwijt te kunnen. Na lieve woorden en lieve berichtjes van onze kinderen ging het wel weer.
Dat de camera weg is daar is uiteindelijk wel overheen te komen, maar de foto's zijn we natuurlijk ook kwijt van de eerste week. Gelukkig waren we nog in KL, gauw een nieuwe camera gekocht en snel nog foto's gemaakt, we hebben tenslotte nog 5 weken vakantie, dus het troost ons dat we nog genoeg foto;s kunnen maken.als je dan later op staat loopt, en je ziet een broodmager vrouwtje met een baby aan de borst zittend op een armoedig en vies kleedje, dan slaat de emotie wederom toe, en toen zeiden we tegen elkaar, waar hebben wij het over.
Wij hebben geld om onmiddelijk een nieuwe camera te kopen, terwijl zij helemaal niets heeft!
Zo oneerlijk allemaal! Wel moesten we aangifte doen bij de politie, en gaan we dit vervelende voorval maar heel gauw vergeten!! Nu op naar de Cameron Highlands!!

Vandaag met de bus hier naar toe gegaan nou we wilden avontuur en dat hebben we dubbel en dwars gekregen!!
Om half 11 vertokken we met de bus maar na ongeveer 2 uur rijden had de bus geen brandstof meer, hoe verzin je het voor een tocht van 4 uur. Maar toen kwam het ergste, de chauffeur ging bellen en na ruim 1 uur wachten kwam er een hulp, en wij denken die hebben voldoende brandstof, maar die gooiden de helft ernaast. Toen stopte de chauffeur de bus en ook de airco ging uit en hij stapte doodleuk bij die mannen in de auto en reed weg!!!!
En dit allemaal zonder ons iets mede te delen. weer 1 uur later kwam hij terug met brandstof, dat werd erin gegooid en toen bleek dat ook de startermotor defect ging.Konden na lang wachten in de bloedhitte weer de bus in en dachten dat we verder konden, de bus moest aangedrukt worden, en dat bij 40 graden, leuk toch. Helse verhalen hoort dit bij, haha!
Maar we reden weer en we dachten we komen er vanzelf wel. Na 5 minuten rijden gingen we ook nog pauzeren voor een lunch! Maar je blijft rustig want je kunt niet anders, maar het is wel balen.
Na weer 10 minuten rijden ging hij tanken, ging allemaal goed tot dat hij weg reed en de motor weer afsloeg en weg was de chauffeur weer. In geen velden of wegen te bekennen.Jan stapte uit de bus en heeft nagedacht wat te doen. Taxi laten bellen en zijn de met taxi verder gegaan naar onze bestemming, samen met een man uit Singapore die ook zo kwaad was en graag met ons mee wilde. Scheelde ook nog in de kosten.We waren om half 7 in het hotel, dit had half 3 moeten zijn.
En vandaag 10 dec. hoorde we van medereizigers dat ze er met de bus om 10 uur waren.
Morgen gaan we een tocht maken met een taxi door de Cameron H maar daarover later. Veel leesplezier en groeten en liefs van ons tweetal.

p.s. wie is toch S.I. Klaas????

• 10 December 2008 - 11:43

Inge En Bas:

Van die camera is even minder, maar laat je niet gek maken.

Lekker blijven genieten!!

Kus Inge en Bas

• 10 December 2008 - 14:10

Tineke:

wat een verhaal zeg voor ons leuk om te lezen voor jullie minder fijn maar ja zo gaat dat in die landen kom je er vandaag niet dan morgen wel.is wel jammer van de fotos waarom zet je ze niet direct op internet dan heb je in iedergeval nog wat.nou veel plezier met jullie nieuwe avonturen en de groetjes ook van paul.

• 10 December 2008 - 15:01

Wil Bos:

Hallo Aad en jan,
    Jullie maken er wel een spannend verhaal van.
    Probeer toch nog te genieten
    groeten van Wil

• 10 December 2008 - 20:48

Siemon En Anca:

Wat een avonturen, snel vergeten en het mooie onthouden. Het is te vervangen!!!!!
    Mooi om jullie avonturen te lezen.

• 10 December 2008 - 20:56

Hans En Annette:

Jeetje, dat is balen zeg van die camera, daar gaat je relaxte gevoel van scrubben en lekkere massage. Toch pakken jullie de draad weer goed op en zien weer de nog mindere dingen om je heen! En dan nog eens zo'n busrit de volgende dag. Je wist dat het een reis wordt om nooit te vergeten, maar deze avonturen maken het helemaal onvergetelijk en ws. kun je er later in Nederland alleen nog maar om lachen. Dus.... blijf genieten en lachen en pas goed op elkaar......

• 10 December 2008 - 20:57

Annette:

en op jullie spullen!!!:)

• 11 December 2008 - 09:29

Kaatje:

hey jullie twee, is het toch gebeurd he? mooi....
    Maar snel vergeten en nog een hele fijne tijd met veel foto's. dikke kus hoor van karin

• 11 December 2008 - 13:38

Jolita:

Ach , zo'n camera is vervangbaar. Jullie herrinneringen niet. x

• 11 December 2008 - 18:46

Jose:

hoi ada en jan ,

ja is even wennen , zo gaat dat in die landen ...wat een avontuur.. geniet er van zou ik zeggen
    liefs jose

• 13 December 2008 - 10:19

Minke:

Wat een avonturen, en dit was nog maar de tweede week!Ja, confronterend is de armoede hè. En wat hebben wij het goed, ondanks de kredietcrisis. Vooral van het moois genieten, maar dat zal vast wel lukken. Tot de volgende keer. Roel en Minke.

• 13 December 2008 - 10:33

Eva En Harry:

lieve lui. prachtige avonturen,dat hoort er allemaal bij. En je spulletjes kunnen je hier ook gestolen worden, daar hoef je niet voor naar 't buitenland.Geniet met al je zintuigen, dat zijn uiteindelijk de herinneringen die jullie meenemen en altijd bij je zult dragen.Groeten,wees voorzichtig en veel liefs vanuit een koud Hengelo.

• 16 December 2008 - 11:12

Lisanne:

Heej hoe is het daar??
    Hier is het koud en mistig:( Bij jullie schijnt vast de zon. Hebben jullie al lekker op het strand gelegen?
    Vast wel!:)

Groetjes Lisanne:P