ons eerste verslag - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu ons eerste verslag - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu

ons eerste verslag

Door: Janenada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ada

04 December 2008 | Maleisië, Malakka

Hallo allemaal,

De eerste regenbui op onze kop gehad en de eerste Thaise Tom yam soep zit erin maar wel bij 32 graden.
Hier is dan het eerste bericht vanuit Melaka in Maleisie.
Dinsdag 2december aangekomen in Singapore na een zeer goede vlucht van ruim 12 uur. Zo vanuit de kou de warmte in, meestal beslaat je bril als je buiten naar binnen gaat, maar hier was het andersom, leuk.
De volgende dag de plaats Singapore verkend, naar Orchard Road geweest. Het winkelparadijs van Singapore. Vele dure merken maar niet voor onze portemonnee.Heel veel gelopen, mooie gebouwen, mooie stad,en ook nog rrn typisch Indiase wijk bezocht, Little India, heel druk maar mooi om hier geweest te zijn.
Vandaag 4/12 om 8 uur met de bus naar Melaka in Maleisie gegaan, 4 uur in de bus gezeten voor maar 11 euro, en wel 250 km, dat is bij ons haast niet denkbaar.
Dit was wel wel inclusief airco en 2 flesjes water.
Maar 1 nadeel, de bus kent geen plaspauze en dat is in mijn geval een lastige kwestie.
Vandaar uit met de bus naar het hotel, hoezo stadsbus, 1 grote vuilnisbak op wielen, en het rijdt nog ook, maar het vervoert je wel van A naar B en dat is het belangrijkste.
Gewoon met de plaatselijke bevolking in de bus.
Bussen die bij ons allang op de sloop zijn belandt, doen hier nog prima dienst.
De hotelkamer waar we nu zijn is echt luxe, vergeleken bij Singapore, was ook goed, maar dit is zo mooi, uitzicht over Melaka en de zee, bijzonder!
Nou dit was het dan even weer, een groet en een knuffel en tot de volgende mail.

Ada en Jan.

• 04 December 2008 - 12:02

Annette:

Ha die Ada en Jan,
    leuk alvast iets te lezen van jullie avontuur. En gelukkig dat jullie ook nog regen ervaren hebben, anders ontwen je het misschien ook nog....;) Geniet van jullie hotelkamer en uitgeniet en wij kijken uit naar jullie volgende bericht! Groeten en knuffels terug van ons allemaal ; )

• 04 December 2008 - 12:12

Carolien:

Annette, je bent wel weer heel erg snel;) maar het is je gelukt met de icoontje zie ik.

Jongens wat leuk dat het allemaal zo goed gaat en gelukt is:)
    Mijn instructies zijn dus goed overgekomen;)

Wens jullie heel veel plezier en geniet van het mooie weer daar. Hier is het koud maar word iets warmer weer. Maar ben wel jaloers:)

Tot snel

Dikke kus van mij xxx

• 04 December 2008 - 12:47

Odet En Lies:

He lieve luitjes,
    dat klinkt wel heel erg mooi allemaal. En natuurlijk fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk om op deze manier te volgen hoe het jullie daar vergaat!
    Hier is het dan zo'n beetje 25 gr kouder..bbrrr!! Konden we niet mee in de handbagage??
    Benieuwd naar alle verdere belevenissen. Geniet er lekker van!!

Tot de volgende ronde.
    Lieve groetjes van ons.

• 04 December 2008 - 15:44

KAATJE:

Hey jullie daar in het verre land! Leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben zeg. Heb het idee dat jullie net weg zijn. Onvoorstelbaar zo'n eind van elkaar en toch gewoon even contact. Hier is het echt k.u.t. weer dus geniet. Heel veel liefs xx Karin

• 04 December 2008 - 19:37

Ed En Sia:

Ho Ho Ho, hier de kerstmannen uit het koude en soms witte noorden....goed dat het goed gaat met jullie!
    We gaan jullie volgen. Heel veel plezier.

• 04 December 2008 - 22:30

Juf Antje:

heeey wat fijn dat je daar zo leuk over kunt schrijven-
    ik waan me er bijna in de buurt---
    ik hoorde van gina dat ze vervelende spam krijgt bij het aanklikken van jullie-dus ik wacht af als jij schrijft dan kan ik daar wel op antwoorden-veiliger denk ik.
    we hadden een leuk tekenonderwerp: ik had allemaal kadootjes en kadotasjes bij elkaar gezet-goed voor perspectief-het viel me mee hoe de tekeningen er uit zagen-best goed.
    ik kom net van de schaatsbaan terug en heb heel fijn geschaatst met mn nieuwe schaatsen-hihi ondenkbaar voor jou met die warmte daar he.
    nou nog vele mooie dingen beleven daar- en ik zie je volgende mail graag tegemoet.
    liefs An

• 05 December 2008 - 10:17

Harco En Jolita:

Lieve Ada en Jan,
    Wat super klinkt dat allemaal! En lekker warm.
    Leuk om jullie verhalen zo te lezen. We blijven jullie volgen. heel veel plezier.
    liefs van ons x

• 06 December 2008 - 13:10

Minke:

Hallo allebei,
    Leuk jullie enthousiaste bericht te lezen. So far so good!
    Wij hebben sinterklaas gevierd, heel gezellig, zelfs Inti heeft de hele avond meegedaan.
    We kijken alweer uit naar jullie volgende avontuur!
    Liefs, Roel en Minke.