eindelijk weer op internet - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu eindelijk weer op internet - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu

eindelijk weer op internet

Door: Janenada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ada

22 Februari 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve luitjes,
Het heeft even geduurd maar even geen internet gehad,maar we zijn er weer!
Vrijdag zijn we naar Indonesie gevlogen,een aardige taxichauffeur heeft ons naar het vliegveld gebracht en gaf ons onderweg de gelegenheid om mooie foto's te maken Om 14.00u vlogen we naar Jakarta, prima verzorgde vlucht van 2 uurtjes dus een makkie!
Toen we aankwamen werden we gelijk in de nek gespongen door allerlei mensen die je geld willen omwisselen tegen een te lage koers maar wij zijn slim, dat doe je gewoon bij de bank.
Aan taxi's geen gebrek, ze willen je allemaal wel brengen en helpen, je komt er haast niet meer vanaf.
Gewoon niks meer zeggen en weglopen is dan het beste!
Uiteindelijk een taxi gevonden die betrouwbaar en betaalbaar was.
Hier is het een grote chaos aan auto's, brommers, karretjes, enz.
Waanzinnig en het kruipt en sluipt allemaal door elkaar, en het mooie is, het gaat allemaal goed en dat in een stad met 13 miljoen inwoners.
Heel bizar! Maar je leert hier wel goed autorijden, zeker weten.
Het hotel is super de luxe, we voelen ons hier de verwende toerist met veel bewaking voor de deur, zelfs de taxi's worden hier ernstig gecontroleerd!
Leuk voor een paar dagen, want maandag gaan we om 8uur met de trein naar Yogjakarta, een rit van 7,5 uur.
Zaterdag zijn we naar de Monas geweest en het Nat. Museum, heel erg mooi allemaal.
En soms regent het hier heel heftig om 16u en als je dan geen jas bij je hebt dan........wordt je echt kleddernat.
Het contrast is hier heel erg groot, zo'n mooi hotel midden in een armoedewijk, mensen leven hier onder de brug met totaal niks, in de regen op een stuk karton slapen, dat doet je wel wat.
En dan die kindertjes, die je dan zo triest aankijken brrrr!
Maar verder is het hier prima en vermaken ons goed
Voetbalfans lossen hier her parkeerprobleem op, je gaat gewoon met 20 personen in een minibusje, 9 stuks op het dak van het busje met grote trommel, 2 personen hangen links en 2 personen rechts en de rest neemt binnenin plaats, we hebben het heus gezien gewoon op de autoweg.
Morgen horen jullie nieuwe berichten vanuit Yogjakarta.
Minke we zijn bij Wishma Gaja, leuk toch en doe de groeten aan Koos!!
Lieve groet en tot de volgende berichten,
Ada en Jan

• 22 Februari 2010 - 11:28

Siemon En Anca:

Fijn dat het jullie zo goed gaat. Geniet van de reis en alle bezienswaardigheden!
    Liefs uit Harlingen

• 22 Februari 2010 - 11:38

Annette:

Nou, fijn weer iets van jullie te lezen, wat hebben jullie toch al weer veel gezien en meegemaakt, heerlijk die verhalen. En hebben jullie ook zo'n gevoel dat het zo snel gaat? Je bent alweer aan de tweede week begonnen! Geniet maar goed van alles en ja, dat contrast zal best moeilijk zijn soms. Het is nu 12.30 uur, maandagmiddag, dus jullie treinrit is ws. alweer achter de rug. We kijken uit naar het volgende avontuur.

• 22 Februari 2010 - 12:43

Roel En Minke:

Hallo globetrotters,
    Hebben jullie ook zo genoten van de treinreis? Ik vond het prachtig allemaal. Leuk dat ik nu weet waar jullie zijn. Lekker in het zwembad(je), met de moskeegeluiden er gratis bij.
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd.
    Coos heeft haar reis gecanceld, ze heeft te veel last van hoge bloeddruk en moet kalm aan doen. Liefs, Minke.

• 24 Februari 2010 - 07:47

Carolien:

Hmm nog maar eens een keer proberen om een reactie te plaatsen. Heb het al eerder geprobeerd maar lukte niet:(
    In ieder geval hier alles prima. Nog iets minder dan 3 weken dan staan jullie weer op Nederlandse bodem. Blijf nog maar lekker even daar, veels te koud nog hier, al gaan we nu wel richting de 10 graden.
    Veel plezier daar!

XX