Deel 2 vanuit Kalibaru! - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu Deel 2 vanuit Kalibaru! - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu

Deel 2 vanuit Kalibaru!

Door: Janenada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ada

03 Maart 2010 | Indonesië, Kalibaru

Hallo vrienden,

Onze laatste dag hier in Kalibaru.
Maandag 1 maart hebben we een wandeling gemaakt naar de rivier en over de rivier de Kali Baru gemaakt van een bamboebrug. Was wel een beetje eng, maar het is allemaal zo eenvoudig hier, super! Eerst hebben we kleding gebracht naar de man die voor Rob gewerkt heeft en hebben veel foto's gemaakt van kinderen die daar zeer armoedig in de kampong wonen. Boeren die op de rijstvelden werken.
De kinderen hier willen allemaal wel met je op de foto, echt leuk. Wij kregen ook nog vruchten aangeboden, natuurlijk voor geld, maar dan kunnen zij weer eten voor kopen.
Hebben ook nog een huisje van binnen mogen bekijken, heel armoedig!!
Dinsdag 2 maart waren we aan het wandelen en hebben toen op de terugweg thee gedronken bij de masseuse, heeft een goed huisje naar de maatstaven van hier.
Super lief vrouwtje!!
Woensdag 3 maart zijn we wederom om 6 uur opgestaan om op safari te gaan met een jeep (landrover)
We zijn geweest naar een natuurreservaat Alas Purwo, een park in het Zuid-Oosten. Onderweg hebben we een Hindoestaanse ceremonie meegemaakt, prachtig al die mooi aangeklede vrouwen , mannen en kinderen. We moesten met de jeep door veel water, geweldig maar die mensen moesten dat ook. Je snapt het niet dat ze dat doen met die mooie kleertjes aan, en dat allemaal op een brommer, met 3 of 4 personen of met veel(30) in een open vrachtwagentje!! Echt lachen!
Daarna hebben we een tocht gemaakt door de mangrovebossen.
En wat was het heet vandaag, pfff.
Hierna naar de schildpadden bij de zee, allemaal mooi en daarna naar onze kamers. Jullie zien het wel, weer een boel gedaan en gezien vandaag. maar we hebben ook een paar dagen uitgerust want dat was ook dringend nodig want we raakten erg vermoeid, en dat trokken we even niet meer. Daarom zijn we hier iest langer gebleven en gaan morgen naar Bali. Dat is weer om 6 uur opstaan en jullie maar denken dat we vakantie hebben hier, haha.
Dit was het dan weer en tot de volgende mail vanuit Bali, Ubud.
Fijn dat jullie zo met ons meelezen en Henk, wij kunnen het ook wel anders.

Lieve groeten Ada en Jan.

• 03 Maart 2010 - 12:33

Bas En Inge:

Dag lieve schatten,

Leuk weer wat van jullie te lezen. In ieder geval een goede overtocht naar Bali en veel plezier daar!

Kus van ons.

• 03 Maart 2010 - 15:17

Henk:

Heel veel vaar plezier. Ben benieuwd hoe de overtocht zal zijn.(Je hebt
    toch wel zwemvesten?)

• 03 Maart 2010 - 15:40

Frans:

Veel plezier in Bali en een goede overtocht. Roei ze!!

Kus Frans

• 03 Maart 2010 - 16:54

Trees:

Hallo Ada en Jan,
    Wat genieten als ik dat allemaal lees, ook vermoeiend maar een paar dagen rust zoals jullie zelf aangeven en op daar de volgende bezienswaardigheid.
    Bedankt voor jullie kaart die ik exact op de dag van mijn verjaardag ontving. Een schiiterend feest gehad bij de 3 Musketiers. Wij drinken daar nog wel een keer op.

groetjes Trees

• 04 Maart 2010 - 20:18

Bas En Irene:

Wauw...Wat maken jullie interessante, bijzondere en culturele avonturen mee; geweldig. Ceremoniën, safari's in natuurreservaat, armoede, ander klimaat...en meer. Wij herkennen veel uit onze gemaakte reizen. Geweldig!!!Geniet nog maar van!!
    PS...nemen jullie daarna nog een paar dagen vakantie om uit te rusten;-)

• 05 Maart 2010 - 10:00

Wil Bos:

4 weken zonder email gezeten. Nu pas jullie verslag gelezen. Het lijkt me fantastisch! Geniet maar verder, groeten van Wil