Eerste bericht vanuit Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu Eerste bericht vanuit Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jan en Ada Soepenberg-Pieper - WaarBenJij.nu

Eerste bericht vanuit Bali

Door: Janenada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ada

09 Maart 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo ,allemaal.

Bedankt weer voor jullie reacties.
Het lijkt ons een goed plan om hier te blijven, het is hier tenminste 40 graden, pffff!
Zondag kwam ik met iemand aan de praat in het zwembad en die gaf ons een adres van een taxichauffeur die ons dinsdag en donderdag mooie dingen van Bali laat zien.
Maandag hebben we een motorbike gehuurd en hebben er een tijdje mee rondgereden in de verre omgeving van Ubud.
Ze zijn hier verbaasd als we vertellen hoever we geweest zijn.
55 km en dat viel reuze mee. We zijn naar Pantai-beach gereden en wat we daar aantroffen, echt je gelooft het niet.
Een woeste zee met een zwart zandstrand en allemaal zwarte steentjes.
Er waren daar heel veel mensen die al die stenen aan het uitzoeken en sorteren waren en dan alleen de zwarte glimmende stenen, wat een klus en dat in die bloedhitte. Als ze een emmer vol hadden kregen ze daar 1000 roepia voor, dat is ongeveer 0,08 cent.
O ja en ook Ada is hier ook zondag naar de kapper geweest, een hele overwinning want niemand mag eigenlijk haar haren knippen!! Maar ik heb het toch maar gedaan en het is nog goed geworden ook! Ook even de nagels laten doen, dus helemaal weer tiptop.
Dinsdag zijn we naar Amed gegaan met onze chauffeur en hebben daar gesnorkeld en dat was toch vreselijk mooi, die onderwaterwereld, zo fantastisch, grote vissen in allerlei kleuren en maten, en natuurlijk veel koraal, en wat de zeebodem al niet meer voor moois te bieden heeft, geweldig.
Nog een prachtig waterpaleis gezien van de koning uit 1646!
Morgen weer even uitrusten en donderdag weer een tocht maken.
Dat is onze laatste dag in Ubud want vrijdag gaan we met dezelfde chauffeur naar Sanur.
Lieve luitjes, dit was het dan weer, maar zorgen jullie er wel voor als wij terug zijn dat echt alle sneeuw dan weg is, want dat overleven we niet. Tot de volgende avonturen maar weer.

Veel liefs v

• 09 Maart 2010 - 13:10

Inge En Bas:

Hello,

Kan me inderdaad nog herinneren dat het noorden zeer woest is, anders dan je gewend bent.

40 graden is wel erg warm, niet te druk maken dus.

Rustig aan de laatste week en geniet er van!

• 09 Maart 2010 - 13:38

An :

Aad en Jan we volgen je prima en sommige dingen vinden we ook wel heeeel knap van jullie,dat leg ik bij de schilderles nog wel nader uit.
    Hartelijke groet en veel liefs van je schildergenootjes ;)

• 09 Maart 2010 - 18:39

Karin:

jeetje wat maken jullie veel mee helemaal jalours. Volgende keer ga ik mee hoor!!!

Frans is overleden vorige week donderdagochtend, woensdag middag crematie.Heftige week maar het gaat wel redelijk goed met me.

Geniet nog lekker en veel liefs van mij. xxx

• 09 Maart 2010 - 19:15

Frans:

Ik zie alleen vissen bij de chinees en aan mijn hengel.

Groet

• 09 Maart 2010 - 19:47

Eric En Gitte:

Hoi Jan en Ada,

Jullie zien wel veel van het land. Fijn dat jullie het zo mooi hebben. Geniet maar van het mooie weer, hier valt nog steeds af en toe sneeuw.
    Maak er een mooie laatste week van jullie vakantie, hier in Nederland moeten jullie weer ploeteren, ha,ha.

Liefs Eric en Gitte

• 10 Maart 2010 - 20:53

Annette:

het gaat maar door met jullie avonturen hè? Maar daar ontbreken de 'gewone' dingen toch ook niet aan, even naar de kapper, de nageltjes laten doen, tsjonge, het moet toch niet gekker worden......
    Als ik het kon zou ik met alle plezier de kou en sneeuw hier wegsturen, maar die taak ligt er toch echt voor jullie, laat maar wat kleding uit je koffier achter voor de bevolking daar en stop er onmeunig veel zon voor terug!!! Wij rekenen op jullie!!!
    Geniet nog maar even, zuig de warmte in je op en we zien jullie weer snel op Hollandse bodem. Dikke kus van ons.

• 12 Maart 2010 - 10:53

Roel En Ali Schokker:

Hallo jullie daar op het heerlijke Bali!!!
    Wij zijn net terug van een weekje Bad Bentheim. Het weekend waren onze kinderen en Zoë er ook.Toen we zaterdagmorgen de gordijnen open deden, wat denk je...... sneeuw.Wij willen maar zeggen: GENIET ER VAN !

• 13 Maart 2010 - 13:35

Annette:

ach ja, aan alles komt een einde, dus ook aan die sneeuw hier, ik hoop dus dat dat ruimen jullie bespaard blijft en de warmte voor ons meebrengen zodat we samen met jullie in een lekker zonnetje kunnen meegenieten van alle verhalen en foto's van jullie geweldige reis! Een heel goede terugvlucht en we zien jullie snel weer.
    Liefs van de tepasjes